Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

المنتدى العالمي المعني بالأمن الغذائي والتغذية

Topic: Outcomes of the discussion

Outputs of discussions and consultations

Eradicating extreme poverty: What is the role of agriculture?

This document summarizes the online discussion Eradicating extreme poverty: What is the role of agriculture? which was held on the FAO Global Forum on Food Security and Nutrition (FSN Forum) from 3 to 24 April 2018. The discussion was facilitated by Ana Paula de la O Campos and Maya Takagi of...

Outputs of discussions and consultations

Summary of "Using information technology in the agriculture of Asia-Pacific Economic Cooperation (APEC) economies and beyond - The potential of Wisdom Agriculture for poverty reduction and improved food security"

This document summarizes the online discussion Using information technology in the agriculture of APEC economies and beyond – The potential of Wisdom Agriculture for poverty reduction and improved food security which was held on the FAO Global Forum on Food Security and Nutrition (FSN Forum)...

Outputs of discussions and consultations

ملخص موضوع "تحويل العلاقة بين الجنسين في الزراعة من خلال تمكين المرأة: مزايا وتحديات ومبادلات من أجل تحسين النتائج في مجال التغذية"

تلخص هذه الوثيقة المناقشة الشبكية التي حملت عنوان "تحويل العلاقة بين الجنسين في الزراعة من خلال تمكين المرأة: مزايا وتحديات ومبادلات من أجل تحسين النتائج في مجال التغذية" والتي عقدها المنتدى العالمي المعني بالأمن الغذائي والتغذية التابع لمنظمة الأغذية والزراعة من 26 يونيو/ حزيران حتى 15 يوليو/...

Outputs of discussions and consultations

ملخص موضوع " البقول تلقي قبولا واسعاً بفضل فوائدها الصحية والبيئية والاقتصادية، ولكن كيف يمكن استغلالها على النحو الأمثل؟

تلخص هذه الوثيقة الإسهامات الـ 58 التي تلقتها المشاورات الشبكية خلال الفترة من 25 مايو إلى 19 يونيو 2016، والتي قامت بتيسير أعمالها أمانة السنة الدولية للبقول.

Outputs of discussions and consultations

ملخص موضوع "الشباب – توفير الغذاء في المستقبل. حل الصعوبات التي تواجه الشباب ممن تتراوح أعمارهم بين 15 و17 سنة في الاستعداد لفرص العمل اللائق والوصول إليها."

تلخص هذه الوثيقة الإسهامات الـ 118 التي تلقتها المشاورة الشبكية المنعقدة خلال الفترة من 25 أبريل إلى 15 مايو 2016، والتي قامت بتيسير أعمالها جاكلين دميرانفيل من فريق منظمة الأغذية والزراعة المعني بتوفير فرص عمل لائقة في المناطق الريفية.

Pages