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Tema: Crisis

Programa de acción para hacer frente a la inseguridad alimentaria en las crisis prolongadas

Programa de acción para hacer frente a la inseguridad alimentaria en las crisis prolongadas

Las crisis prolongadas son algunos de los contextos más difíciles en los que combatir la inseguridad alimentaria y la malnutrición.  En 2010 CSA llegó a la conclusión de que las crisis prolongadas requieren una atención especial y lanzó un proceso para desarrollar un Programa de acción. Esta consulta electrónica tiene como objetivo obtener sus opiniones sobre el Borrador Cero del Programa y contribuirá a la preparación del primer borrador.

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¿Cuál es el papel de las relaciones y redes sociales en la seguridad alimentaria y la nutrición familiares?

¿Cuál es el papel de las relaciones y redes sociales en la seguridad alimentaria y la nutrición familiares?

La capacidad de consumir y tener acceso a alimentos nutritivos es en cierta medida el resultado de la pertenencia y las relaciones con otros miembros de la sociedad. Esto es especialmente cierto en tiempos de crisis. Esta discusión se centra en las relaciones sociales y las redes de seguridad alimentaria y nutrición, con el objetivo de identificar y debatir casos de éxito, retos y vías a seguir para lograr la seguridad alimentaria y nutricional.

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De las crisis prolongadas a la seguridad alimentaria a largo plazo

De las crisis prolongadas a la seguridad alimentaria a largo plazo

Oxfam ha estado trabajando durante muchos años en crisis prolongadas y participó recientemente en la Comité de Seguridad Alimentaria Mundial (CSA) para abordar esta cuestión. Trabajamos con otros asociados, -en particular en el Cuerno de África y en el Sahel-, buscando soluciones creativas a los problemas con que nos enfrentamos.

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Russia’s restrictions on imports of agricultural and food products: An initial assessment

On 7 August 2014 Russia announced a ban on food imports from Western countries which, in an earlier move, had imposed sanctions on Russian business interests in connection with the crisis in eastern Ukraine. The prohibition was effective immediately, and will stay in place for one year, blocking all imports of affected products from the European Union, United States, Canada, Australia and Norway. The list published by the Russian government covers bovine meat, pig meat, processed meats, poultry, fish and other seafood, milk and milk products, vegetables, fruits and nuts1. The import ban came in the wake of other import restrictions imposed by Russia on agricultural and food products earlier this year. In January 2014, Russia banned all pork imports from the EU on the grounds of recorded cases of African swine fever in wild boars in border areas of Poland and Lithuania. Other prohibitions included a ban on dairy exports from the Netherlands, quoting sanitary reasons, and on exports of meat from Ukraine, referring to an inadequate level of monitoring of meat quality standards. At the end of July 2014 bans on milk and milk products from Ukraine and fruit from Moldova were introduced, all on SPS grounds. On 1 August 2014 fruits and vegetables from Poland had already been blocked from entering the Russian market on the basis of unacceptable levels of pesticide residues and nitrates.

Although the latest bans add to a long list of import restrictions already in place, the scope of the bans, involving a large range of products from the main exporters to the Russian market raised concerns that supplies of key commodities to the Russian market would be further constrained, with negative implications for Russian consumers across all income levels, at least in the short run. This note examines the importance of the affected imports for consumption in Russia and discusses factors which will influence the dynamics of supply and demand response to the ban