تعقب التقدّم المحرز في مؤشرات أهداف التنمية المستدامة المتعلقة بالأغذية والزراعة 2020

في سبتمبر 2019 ، أشار المنتدى السياسي رفيع المستوى إلى أن العالم "خرج عن المسار الصحيح" لتحقيق أهداف التنمية المستدامة. إذن أين نحن الآن؟ يفصل هذا التقرير التقدم الذي أحرزناه خلال العام الماضي نحو تحقيق الأهداف تحت رعاية منظمة الأغذية والزراعة، بما في ذلك الهدف 2 (القضاء على الجوع) والهدف 5 (المساواة بين الجنسين) والهدف 12 (الاستهلاك والإنتاج المسؤولان).


اطلع على القصة التفاعلية

الموارد - الشراكات - التأثيرات 2020

يظهرتقرير الموارد - الشراكات - التأثيرات 2020 كيف عملت منظمة الأغذية والزراعة بالتعاون مع العديد من أصحاب المصلحة في عام 2019، لتعظيم الشراكات لتحقيق نتائج أكبر على أرض الواقع. من خلال إلقاء نظرة فاحصة على التحديات والاستراتيجيات التي وجهت أنشطتنا على المستويين الإقليمي والعالمي خلال العام الماضي، يسلط التقرير الضوء على جهود المنظمة في خلق ورفع مستوى قصص نجاح للسكان الأكثر ضعفاً حول العالم.


اطلع على القصة التفاعلية

تقييم الموارد الحرجية في العالم لعام 20202020

منظور جديد

هل تعلم أن الغابات تغطي ما يقرب من ثلث الأراضي على مستوى العالم؟ يدرس التقييم العالمي لموارد الغابات 2020 حالة واتجاهات هذه الموارد الحرجية عبر 236 دولة وإقليم من 1990 إلى 2020. المعلومات المقدمة هي نظرة عامة واسعة على غابات العالم والطرق التي تتغير بها المورد. تدعم هذه الصورة العالمية الواضحة تطوير سياسات وممارسات واستثمارات سليمة تؤثر على الغابات والحراجة.


اطلع على القصة التفاعلية

حالة الأغذية والزراعة 2019

المضي قدما في الحد من فقد الأغذية وهدرها

يقدم هذا التقرير تقديرات جديدة للنسبة المئوية لفقد الأغذية في العالم من مرحلة الإنتاج حتى مستوى البيع بالتجزئة. كما يجد التقرير تنوعًا كبيرًا في التقديرات الحالية للفقد، حتى بالنسبة لنفس السلع وللمراحل نفسها في سلسلة التوريد. يعد تحديد نقاط الفقد الحرجة وفهمها بوضوح في سلاسل الإمداد المحددة - حيث توجد إمكانات كبيرة للحد من فقد الأغذية - أمرًا ضروريًا لاتخاذ القرارات المناسبة. يقدم التقرير بعض المبادئ التوجيهية للتدخلات بناءً على الأهداف التي يتم السعي لتحقيقها من خلال الحد من فقد الأغذية وهدرها ، سواء أكان ذلك في تحسين الكفاءة الاقتصادية أو الأمن الغذائي والتغذية أو الاستدامة البيئية.


اطلع على القصة التفاعلية

تعقب التقدّم المحرز في مؤشرات أهداف التنمية المستدامة المتعلقة بالأغذية والزراعة 2019

في أول تقرير رقمي مرحلي عن أهداف التنمية المستدامة، تعرض منظمة الأغذية الزراعة بيانات واتجاهات رئيسية لـ 18 من 21 مؤشرا يقعون تحت رعاية المنظمة. الأدلة المتاحة حتى الآن لهذه الأهداف تظهر صورة قاتمة. فالعالم ليس على المسار الصحيح لتحقيق الغالبية العظمى من أهداف التنمية المستدامة المتعلقة بالزراعة المستدامة والأمن الغذائي والتغذية. يهدف هذا التقرير إلى مساعدة البلدان على العودة إلى المسار الصحيح في جهودهم وتسليط الضوء على أهمية البيانات والإبلاغ في تحقيق هذه الأهداف.


اطلع على القصة التفاعلية

حالة الأغذية والزراعة 2018

حالة الأغذية والزراعة الهجرة والزراعة والتنمية الريفية

يعرض هذا التقرير استراتيجيات من شأنها أن متكن من الاستفادة من طاقات النظم الغذائية الكامنة لتصبح محرك التنمية الاقتصادية والازدهار الريفي الشاملين في البلدان المنخفضة الدخل. وهو يتضمن تحليلاً للتحولات الهيكلية والريفية الجارية حاليًا وينظر في الفرص والتحديات التي تتيحها للملايين من صغار منتجي الأغذية. ويظهر كيف أن التخطيط ”الزراعي والمكاني“ الذي يركّز على ربط المدن والبلدات والمناطق الريفية المحيطة بها، مصحوبًا بتنمية زراعية وصناعية وللبنى التحتية قادر على توليد فرص للدخل على امتداد قطاع الأغذية وأن يشكل الأساس الذي يقوم عليه التحول الريفي الشامل والمستدام.


اطلع على القصة التفاعلية

حالة الأمن الغذائي والتغذية في العالم 2017

بناء القدرة على الصمود لتحقيق السلام والأمن الغذائي

يحذر تقرير حالة الأمن الغذائي والتغذية في العالم لهذا العام من أن الاتجاه التنازلي طويل الأجل في قصور التغذية قد توقف على ما يبدو، وربما يكون قد انعكس، حيث يعود ذلك إلى حد كبري إلى العوامل المذكورة أعلاه. وفي غضون ذلك، وعلى الرغم من استمرار إحراز تقدّم للحد من سوء تغذية الأطفال، يشكل ارتفاع الوزن الزائد والبدانة مصدر قلق في معظم أنحاء العالم.


اطلع على القصة التفاعلية

حالة الأغذية والزراعة 2017

تسخير التظلم الغذائية من أجل تحقوّل ريفى شامل

ويعرض هذا التقرير اسرتاتيجيات من شأنها أن متكن من االستفادة من طاقات النظم الغذائية الكامنة لتصبح محر ًا ّ االقتصادية واالزدهار الريفي الشاملني يف البلدان املنخفضة الدخل. وهو يتضمن تحليالً للتحوالت الهيكلية والريفية الجارية حالي ّ وينظر يف الفرص والتحديات التي تتيحها للماليني من صغار منتجي األغذية. ويظهر كيف أن التخطيط ”الزراعي واملكاين“ الذي يركّز ًا بتنمية زراعية وصناعية وللبنى التحتية قادر عىل توليد فرص للدخل عىل ربط املدن والبلدات واملناطق الريفية املحيطة بها، مصحوب عىل امتداد قطاع األغذية وأن يشكل األساس الذي يقوم عليه التحول الريفي الشامل واملستدام.


اطلع على القصة التفاعلية

التقارير الرقمية المتوفرة حاليًا بلغات أخرى فقط

Sustaining our ocean 2020

Strengthening the science-policy nexus

The development of a new vision for more sustainable and socially just fisheries is crucial to meet the goal of a world without hunger and malnutrition in the twenty-first century. This report lays out that vision while sharing recommendations that are key to improving the sustainability of capture fisheries and sustain progress towards the Sustainable Development Goals. The report is based on the proceedings of the International Symposium on Fisheries Sustainability: strengthening the science-policy nexus.


اطلع على القصة التفاعلية

SDG Indicator 2.1.1. - Prevalence of Undernourishment (PoU) 2020

Our interactive map lets you see and compare the levels of hunger globally and by country over time. The map has been created using the Prevalence of Undernourishment (PoU) and Number of Undernourished (NoU) indicators.


اطلع على القصة التفاعلية

SDG Indicator 2.1.2. - Moderate or sever food insecurity 2020

Our interactive map lets you see and compare the levels of hunger globally and by country over time. The map looks at moderate and severe food insecurity based on the Food Insecurity Experience Scale (FIES) measurements.


اطلع على القصة التفاعلية

The State of World Fisheries and Aquaculture 2020

Sustainability in action

The State of World Fisheries and Aquaculture provides a comprehensive global overview of the sector, from fisheries and aquaculture products and their use around the world, to the livelihoods the sector supports and the consequences for the environment. With a special focus on sustainability, SOFIA's 2020 edition is a source of objective, reliable and up-to-date information for policymakers, managers, scientists, stakeholders - and indeed everyone interested in the fisheries and aquaculture sector.


اطلع على القصة التفاعلية

The State of the World's Forests 2020

Forest, Biodiversity and People

Forests are home to most of the earth's terrestrial biodiversity, yet deforestation and forest degradation continue at alarming rates. This report gives a comprehensive overview of the state of the world's forests today, including the livelihoods they offer to rural communities and the species contributing to our forests' incredible biodiversity. This interactive story also explores the future of forests and the ways in which we can ensure their sustainability, protecting them for future generations.


اطلع على القصة التفاعلية

Hidden in plain sight 2019

Trees, forests and land use in drylands: the first global assessment

Drylands cover 41 percent of the Earth’s land surface. This report – the first of its kind - demonstrates that drylands are productive landscapes with considerable economic potential and environmental value. Trees and forests in drylands also provide habitats for biodiversity, and help increase the resilience of landscapes and communities in the face of global change. The report was carried out through interpretation of satellite images by more than 200 experts.


اطلع على القصة التفاعلية

Resources, Partnerships, Impact 2019

The second edition of FAO´s annual report on partnerships, results and achievements seeks to communicate, in a transparent and accountable way, who FAO is, what we do, and how we work with our partners and diverse United Nations agencies to achieve the Sustainable Development Goals (SDGs). To reach the ambitious targets set in the 2030 Agenda and lead global efforts to defeat hunger (SDG 2), continued investments and collective action will be absolutely critical. FAO, together with its partners, is tackling pressing and complex challenges every day – challenges calling for urgent actions that leverage FAO’s unique experience, knowledge and technical expertise.


اطلع على القصة التفاعلية

The State of Food Security and Nutrition in the World 2019

This year’s report presents evidence that the absolute number of people who suffer from hunger continues to slowly increase. The report also highlights that food insecurity is more than just hunger. For the first time, the report provides evidence that many people in the world, even if not hungry, experience moderate food insecurity as they face uncertainties about their ability to obtain food and are forced to compromise on the quality and/or quantity of the food they consume. This phenomenon is observed globally, not only in low- and middle-income countries but also in high-income countries.


اطلع على القصة التفاعلية

The State of the World’s Biodiversity for Food and Agriculture 2019

Biodiversity is essential to food and agriculture; yet, it is declining worldwide. The State of the World’s Biodiversity for Food and Agriculture presents the first global assessment of biodiversity for food and agriculture worldwide. Biodiversity for food and agriculture is the diversity of plants, animals and micro-organisms at genetic, species and ecosystem levels, present in and around crop, livestock, forest and aquatic production systems.


اطلع على القصة التفاعلية

The State of Food Security and Nutrition in the World 2018

Building climate resilience for food security and nutrition

The State of Food Security and Nutrition in the World 2018 presents progress towards ending hunger, achieving food security and improving nutrition. New evidence in SOFI 2018 confirms a rise in world hunger: the number of people who suffer from hunger has been growing over the past three years, returning to levels from almost a decade ago. The report says that climate variability and extremes are key drivers behind this rise, together with conflict and economic downturns, and are threatening to erode and reverse gains made in ending hunger and malnutrition.


اطلع على القصة التفاعلية

The State of World Fisheries and Aquaculture 2018

Meeting the sustainable development goals

The State of World Fisheries and Aquaculture 2018 presents FAO’s official world fishery and aquaculture statistics. The 2018 edition of The State of World Fisheries and Aquaculture emphasizes the sector’s role in achieving the 2030 Agenda for Sustainable Development and the Sustainable Development Goals, and measurement of progress towards these goals. It notes the particular contributions of inland and small-scale fisheries, and highlights the importance of rights-based governance for equitable and inclusive development.


اطلع على القصة التفاعلية

The State of the World's Forests 2018

Forest Pathways to Sustainable Development

The 2018 edition of The State of World Fisheries and Aquaculture emphasizes the sector’s role in achieving the 2030 Agenda for Sustainable Development and the Sustainable Development Goals, and measurement of progress towards these goals. It notes the particular contributions of inland and small-scale fisheries, and highlights the importance of rights-based governance for equitable and inclusive development.


اطلع على القصة التفاعلية

2017 Result Partnership - Impact 2018

This report captures selected results achieved by FAO worldwide in 2017. It reflects key impacts obtained thanks to a collaboration with a wide range of partners including Member Nations, other resource partners, civil society, the private sector, academia, research centers and cooperatives.


اطلع على القصة التفاعلية