Genre

Évaluation Genre de Pays

Afrique

Bénin: Profil national genre des secteurs de l'agriculture et du développement rural (Série des Evaluations Genre des Pays)

Ce Profil national genre des secteurs de l’agriculture et du développement rural analyse les inégalités entre les hommes et les femmes, les bonnes pratiques et les recommandations pour l’autonomisation des femmes dans l’agriculture, les chaines de valeurs, la sécurité alimentaire et nutritionnelle, et la gestion des ressources naturelles. Il fournit une situation de référence pour le suivi de la mise en œuvre des Objectifs de développement durable, de la Déclaration de Malabo sur la “Croissance et la Transformation Accélérées de l’Agriculture en Afrique pour une Prospérité partagée et l’Amélioration des Moyens d’Existence”, et du Plan National d’Investissement Agricole. Il va renseigner l’élaboration et la mise en œuvre des politiques et programmes et les actions de plaidoyer, recherche et renforcement des capacités selon la perspective de genre dans les secteurs de l’agriculture et du développement rural. 152 pages.

Cameroun: Profil national genre des secteurs de l'agriculture et du développement rural (Série des Evaluations Genre des Pays)

Ce Profil national genre des secteurs de l’agriculture et du développement rural analyse les inégalités entre les hommes et les femmes, les bonnes pratiques et les recommandations pour l’autonomisation des femmes dans l’agriculture, les chaines de valeurs, la sécurité alimentaire et nutritionnelle, et la gestion des ressources naturelles. Il fournit une situation de référence pour le suivi de la mise en œuvre des Objectifs de développement durable, de la Déclaration de Malabo sur la “Croissance et la Transformation Accélérées de l’Agriculture en Afrique pour une Prospérité partagée et l’Amélioration des Moyens d’Existence”, et du Plan National d’Investissement Agricole. Il va renseigner l’élaboration et la mise en œuvre des politiques et programmes et les actions de plaidoyer, recherche et renforcement des capacités selon la perspective de genre dans les secteurs de l’agriculture et du développement rural. 108 pages.

Mali: Profil national genre des secteurs de l'agriculture et du développement rural (Série des Evaluations Genre des Pays)

Ce rapport a été conjointement préparé par la FAO et la Commission de la CEDEAO dans le cadre de leur projet de coopération technique sur «la réponse genre aux plans régionaux et nationaux d’investissement agricole pour relever le défi Faim Zéro dans la région de la CEDEAO». Il révèle les disparités entre les hommes et les femmes en ce qui concerne l’accès et le contrôle sur les moyens de production, les services, l’emploi et les marchés et leur impact sur la sécurité alimentaire et nutritionnelle et formule des recommandations politiques pour y remédier. 102 pages.

Niger: Profil national genre des secteurs de l'agriculture et du développement rural (Série des Evaluations Genre des Pays)

Ce rapport a été conjointement préparé par la FAO et la Commission de la CEDEAO dans le cadre de leur projet de coopération technique sur «la réponse genre aux plans régionaux et nationaux d’investissement agricole pour relever le défi Faim Zéro dans la région de la CEDEAO». Il révèle les disparités entre les hommes et les femmes en ce qui concerne l’accès et le contrôle sur les moyens de production, les services, l’emploi et les marchés et leur impact sur la sécurité alimentaire et nutritionnelle et formule des recommandations politiques pour y remédier. 104 pages.

République Démocratique du Congo: Profil national genre des secteurs de l'agriculture et du développement rural (Série des Evaluations Genre des Pays)

Ce Profil national genre des secteurs de l’agriculture et du développement rural analyse les inégalités entre les hommes et les femmes, les bonnes pratiques et les recommandations pour l’autonomisation des femmes dans l’agriculture, les chaines de valeurs, la sécurité alimentaire et nutritionnelle, et la gestion des ressources naturelles. Il fournit une situation de référence pour le suivi de la mise en œuvre des Objectifs de développement durable, de la Déclaration de Malabo sur la “Croissance et la Transformation Accélérées de l’Agriculture en Afrique pour une Prospérité partagée et l’Amélioration des Moyens d’Existence”, et du Plan National d’Investissement Agricole. Il va renseigner l’élaboration et la mise en œuvre des politiques et programmes et les actions de plaidoyer, recherche et renforcement des capacités selon la perspective de genre dans les secteurs de l’agriculture et du développement rural. 176 pages.

République du Tchad: Profil national genre des secteurs de l’agriculture et du développement rural (Série des Evaluations Genre des Pays)

Ce Profil national genre des secteurs de l’agriculture et du développement rural analyse les inégalités entre les hommes et les femmes, les bonnes pratiques et les recommandations pour l’autonomisation des femmes dans l’agriculture, les chaines de valeurs, la sécurité alimentaire et nutritionnelle, et la gestion des ressources naturelles. Il fournit une situation de référence pour le suivi de la mise en œuvre des Objectifs de développement durable, de la Déclaration de Malabo sur la “Croissance et la Transformation Accélérées de l’Agriculture en Afrique pour une Prospérité partagée et l’Amélioration des Moyens d’Existence”, et du Plan National d’Investissement Agricole. Il va renseigner l’élaboration et la mise en œuvre des politiques et programmes et les actions de plaidoyer, recherche et renforcement des capacités selon la perspective de genre dans les secteurs de l’agriculture et du développement rural. 98 pages.

Sénégal: Profil national genre des secteurs de l’agriculture et du développement rural (Série des Evaluations Genre des Pays)

Ce Profil national genre des secteurs de l’agriculture et du développement rural analyse les inégalités entre les hommes et les femmes, les bonnes pratiques et les recommandations pour l’autonomisation des femmes dans l’agriculture, les chaines de valeurs, la sécurité alimentaire et nutritionnelle, et la gestion des ressources naturelles. Il fournit une situation de référence pour le suivi de la mise en œuvre des Objectifs de développement durable, de la Déclaration de Malabo sur la “Croissance et la Transformation Accélérées de l’Agriculture en Afrique pour une Prospérité partagée et l’Amélioration des Moyens d’Existence”, et du Plan National d’Investissement Agricole. Il va renseigner l’élaboration et la mise en œuvre des politiques et programmes et les actions de plaidoyer, recherche et renforcement des capacités selon la perspective de genre dans les secteurs de l’agriculture et du développement rural. 112 pages.

Togo: Profil national genre des secteurs de l’agriculture et du développement rural (Série des Evaluations Genre des Pays)

Ce rapport a été conjointement préparé par la FAO et la Commission de la CEDEAO dans le cadre de leur projet de coopération technique sur «la réponse genre aux plans régionaux et nationaux d’investissement agricole pour relever le défi Faim Zéro dans la région de la CEDEAO». Il révèle les disparités entre les hommes et les femmes en ce qui concerne l’accès et le contrôle sur les moyens de production, les services, l’emploi et les marchés et leur impact sur la sécurité alimentaire et nutritionnelle, et formule des recommandations politiques pour y remédier. 120 pages.

Asia and the Pacific

Fiji: Country Gender Assessment of agriculture and the rural sector

This assessment of agriculture and the rural sector provides in-depth analysis of the gendered dimensions of agriculture and rural development in Fiji.  Recommendations are oriented toward community programming that is more equitable, practical and beneficial for women as well as the promotion of the use of modern technology to empower women to make more informed decisions about their activities. Building the gender analysis capacity of civil society organizations (CSOs) working in rural sectors on climate change, disaster management and sustainable development will support the engagement of women in community-based decision making. 59 pp.

Indonesia: Country Gender Assessment of agriculture and the rural sector

This assessment analyzes the agricultural and rural sector of Indonesia from a gender perspective at the macro (policy), meso (institutional) and micro (community and household) levels in order to identify gender inequalities in access to critical productive resources, assets, services and opportunities. It identifies the needs and constraints of both women and men in selected FAO areas of competence, as well as identifying priorities and gaps. The assessment also provides recommendations and guidance to better integrate gender equality and rural women’s empowerment in the revision of existing and preparation of new policies, strategies, plans, programmes and projects. 67 pp.

Lao People’s Democratic Republic: Country gender assessment of agriculture and the rural sector

According to this report, women’s involvement in agriculture is undervalued and women have limited access to information. It calls for the creation of women’s farmer groups to exchange skills and information, as well as technical training for women. 88 pp.

Maldives: Country gender assessment of agriculture and the rural sector

This assessment provides evidence of gender inequalities in the agriculture and rural sectors of Maldives, highlighting rural women’s needs, challenges and priorities. It also analyses country-level achievements, and shortfalls in closing existing gaps towards the pursuit of gender equality. The report provides information to the Government of Maldives on the current situation and guidance to decision makers on how rural development and investment initiatives may affect gender roles and relations, positively and/or negatively. It also provides data on facilitating women’s empowerment and their access to resources and opportunities. 46 pp. 

Nepal: Country gender assessment of agriculture and the rural sector

This assessment examines the existing gender relations and inequalities in various agricultural subsectors, their causes, and their impacts on the social and economic development of agriculture and the rural economy. It provides an analysis of crucial policies, strategies, plans and programmes. It also highlights key elements for the promotion of gender equality in agriculture and rural development, and for strengthening rural women’s social and economic empowerment. 80 pp.

Pakistan: Country gender assessment of agriculture and the rural sector

This assessment examines the constraints and challenges women face in agriculture across four provinces and three regions of Pakistan. It presents key recommendations that focus on promoting gender equality and the empowerment of women in agriculture and identifying means for enhancing the economic impact of women’s work in agriculture, improving household food security and nutrition. 156 pp.    

Papua New Guinea: Country gender assessment of agriculture and the rural sector

This assessment analyzes the agricultural and rural sector of Papua New Guinea from a gender perspective at the macro (policy), meso (institutional) and micro (community and household) levels in order to identify gender-based gaps and inequalities in access to and control over critical productive resources, assets, services and opportunities. It also provides recommendations for future programming and projects for promoting gender equality and women’s empowerment are included, along with possible partners for gender-related activities in Papua New Guinea. This assessment will become a tool for FAO Papua New Guinea, the Government of Papua New Guinea and other development partners to mainstream gender into their future programmes and projects towards gender equality and the empowerment of rural women in Papua New Guinea. 66 pp.

The Philippines: Country gender assessment of agriculture and the rural sector

This assessment identifies gender inequalities in access to critical productive resources, assets, services and opportunities in the Republic of the Philippines. In particular, it identifies priorities and gaps in selected areas of FAO mandate. At the same time, it highlights opportunities for promoting gender equality in agriculture and rural development as well as strengthening rural women’s social and economic empowerment. 72 pp.

Samoa: Country gender assessment of agriculture and the rural sector

This Assessment analyses the agriculture and rural sectors from a gender perspective at the macro level (policy), meso level (institutional) and micro level (community and household). The assessment seeks to identify gender inequalities in access to critical productive resources, assets, services and opportunities. It also looks at the priorities, needs and constraints of both women and men in agricultural and rural communities, and the gaps that exist in responding to these issues. It also provides recommendations and guidance to promote gender sensitivity in future programmes and projects, and identifies possible partners for gender-related activities. 50 pp.

Solomon Islands: Country gender assessment of agriculture and the rural sector

This country gender assessment of the agricultural and rural sectors of the Solomon Islands provides a situational analysis of rural women’s experiences and considers social norms, gender power dynamics and how rural women and men access, control and use natural resources for their livelihoods. It also provides an assessment of the enabling environment for gender mainstreaming by government agencies by examining five key criteria impacting mainstreaming work. These are political will, organizational culture, accountability mechanisms, technical capacity and adequacy of financing. 50 pp.

Sri Lanka: Country gender assessment of agriculture and the rural sector

In FAO gender policy, a gender country assessment is one of the requirements for mainstreaming gender in national agricultural and rural development policy processes. This assessment involved a comprehensive desk review and a gap analysis, and field work that included focus group discussions, key stakeholder interviews and observations. 88 pp.