粮农组织评价工作

要闻
Highlights
Evaluating forests and forest livelihood projects
20/03/2024

Forests are not only home to millions of species but also play a critical role in sustaining the livelihoods of communities across the globe.

Event
Tech vs. Touch: Is innovation killing participation in African evaluation?
12/03/2024

The African Evaluation Association's (AfrEA) upcoming conference sparks a crucial debate: is the rise of technology in evaluation practice the "last...

Highlights
Key recommendations on FAO's work on gender
08/03/2024

Gender issues in agriculture and development are widespread and persistent, affecting both men and women in various ways.

Highlights
Dimitra clubs: community listeners’ clubs for the empowerment of women and men
07/03/2024

Dimitra clubs are rural groups of women, men and young people who organize on a voluntary basis to discuss development challenges and find solutions together.

Highlights
Evaluating projects for sustainable agri-food systems
22/02/2024

Agri-food systems are all the interconnected activities and actors involved in getting food from field to table. This encompasses everything from agricultural...

近期完成的评价
评估
评价粮农组织在沙特阿拉伯王国开展的技术合作援助工作
09/2022

本评价首次全面、独立地评估了粮农组织与沙特阿拉伯进行的技术合作。它审查了合作的主题、项目和重点领域,包括所取得的成就、形成的伙伴关系及开展的能力建设工作。(英文)

评估
对粮农组织为柬埔寨所作贡献的评价
12/2018

虽然柬埔寨正在迅速向更加工业化的经济转型,但该国仍然是东南亚最贫穷的国家之一,而且重新陷入贫困的风险仍然很高,特别是对于农村家庭而言。粮农组织柬埔寨计划的目标是在促进可持续自然资源管理的同时,为消除贫穷、粮食不安全和营养不良作出贡献。2018年国别计划评价强调了粮农组织的比较优势:粮农组织是值得信赖的数据和技术建议提供者。(英文)

评估
对粮农组织为通过自然资源综合管理促进可持续农业发展所作贡献(战略目标2)的评价
10/2018

战略目标2的关注重点源于粮农组织对可持续农业的愿景,这也是《2030年议程》的核心。该评价评估了粮农组织为推广使农业、林业和渔业更具生产力且更可持续的综合方法所作的努力。事实证明,在迫切需要提升农业和粮食系统可持续性的国家,这些努力具有高度相关性。依据战略目标2框架制定的可持续粮食和农业原则有助于将农业可持续性的关键概念纳入粮农组织的技术和计划工作。(英文)

评估
关于国别规划框架应用的经验教训综合报告
05/2018

本综述考察了粮农组织过去七年制定国家计划的概念,方法和经验; 它综合了有关国别计划的规划,实施,监督和评估的最佳做法,经验教训和挑战的评估证据,并提出了一系列可行的建议,以提高国别规划框架的有效性。

评估
对粮农组织紧急预防系统计划的评价
05/2018

在互相连接的当今世界,跨 境动植物疾病和虫害问题 越来越严峻。各国增加了对 政策和规则的投入,以管理 威胁健康、市场和粮食安全 生产的新旧跨境疾病。粮农 组织在这方面具有独一无 二的优势,能够协助各国增 强能力,管理这些威胁。紧 急预防系统计划建立在动 物卫生和蝗虫计划基础上, 现已在同一个框架下覆盖...

评估
对支持执行《土地、渔业和森林权属负责 任治理志愿准则(2012-2016年)》全球计 划的最终评价
01/2018

《土地、渔业和森林权属负责任治理志愿准则》提供了权属治理的原则和最佳实践。自《准则》于2012年被采用以来,粮农组织已执行了多个项目,支持运用《准则》改善权属治理。评价发现,通过提高意识和高质量的能力发展干预,粮农组织已赋权多方参与者,他们现在能够影响关于权属的政策辩论。(英文)