农业信息学

农业信息学将信息技术与农业数据的管理、分析和应用联系起来,以设计更准确、更有的放矢的农业干预措施。在农业领域使用卫星图像、遥感和地理信息系统等新技术,可以将数据转化为可操作的信息。

地理空间技术和农业数据有助于通过更容易获取、更综合全面的数据驱动解决方案,找到减少饥饿和贫困的新方法。将精细的数据和技术应用于粮农组织的计划,可以帮助我们确定挑战和机遇,确保地球现在和将来都能够继续供养我们。

开发、不断改进和推广信息通信技术和农业信息学数字公共产品是粮农组织工作的一部分,也是本组织的核心信息技术服务之一。  这些产品对粮农组织的工作至关重要,有助于提供用于循证决策、实现精准自然资源管理、优化生产和加强预警系统的工具。

我们的工作

粮农组织农业信息学团队为粮农组织从“手拉手”到“同一个健康”的战略技术举措提供了数字支持工具。关键支柱之一是与整个组织的技术团队合作,确保粮农组织数字工具的良好运作、持续改进和互操作性。

 

“农业信息”平台

“农业信息”平台由数字化及信息技术司的农业信息团队领导,是一个分析和比较粮食和农业数据的公共数字产品,服务于减少贫困和饥饿,促进经济发展。

‘手拉手’地理空间信息平台”为“粮农组织‘手拉手’倡议”提供了技术支撑,也是农业地理信息数据共享的旗舰平台。在该平台取得初步成功并不断发展的基础上,粮农组织发展并构建了“农业信息”平台,旨在展示数字农业领域的新发展、新技术、新的能力和可能性,以及这些新的技术手段如何在实地工作中更有针对性的发挥作用。在分享地理信息和空间数据的同时,“农业信息”平台还包含了更多内容,例如知识、信息和人工智能(AI)和机器学习(ML)等新技术。

要访问“农业信息”平台,请点击此处

有关培训材料(指南和教程),请查阅我们的资源和培训部分。

粮农组织“手拉手”行动计划地理空间信息平台

粮农组织的开放获取“手拉手”行动计划地理空间信息平台为更有针对性的农业干预措施提供先进信息,包括粮食安全指标和农业统计数据。该平台提供了不同领域和来源的数百万数据层,成为粮农组织“手拉手”行动计划的关键支持工具。

聚焦
粮农组织数字服务组合

粮农组织数字服务组合是一个云平台,旨在传播粮食和农业领域及相关部门的信息,推广为小农和家庭农民提供的农业服务,促进数字包容。 

粮农组织全球动物疫病信息系统

跨境动植物病虫害紧急预防系统的全球动物疫病信息系统通过促进整理和获取区域和全球疫病信息来支持兽医服务。及时可靠的疫病信息可加强对跨境和重大动物疫病(包括新出现的人畜共患病)的预警和应对,并支持预防、改进管理和逐步控制。

气候风险工具箱

气候风险工具箱帮助用户通过几个步骤就能进行气候风险筛查,并获得一份综合报告,其中包括预防和减少气候风险的气候韧性措施和针对性建议。该工具箱包括一个最新气候、地理、社会和经济地理空间信息库,有助于识别全球任何受关注领域的气候相关风险。

活动

线上活动

Agro-informatics TechTalk ‘Sensing and Data Analytics for Precision Agriculture: Challenges and Opportunities’ on Friday 12 April at 14:00 – 15:00 CEST
12/04/2024

On Friday 12 April at 14:00 CEST, Dr. Rabi N. Sahoo, Principal Scientist at the Indian Agricultural Research Institute (IARI) with over 24 years of...

线上活动

Educating with Immersive Technology in Food and Agriculture – an International Training Centre of the ILO & FAO Webinar
08/02/2024

This webinar aims to explore the potential of immersive technology, encompassing Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), and Mixed Reality (MR),...

最新视频

26/01/2024

In this video, we will learn how to work with the data from datasets on FAO Agro-informatics Platform by going through features available on the platform such as tables and charts.

27/12/2023

In this video, we will learn how to create and share a story on the Agroinformatics Platform. The story feature allows us to tell a compelling story using the vast datasets of maps, charts, and tables that are available on the AgroInformatics platform.

最新音频

01/01/2017

Digital technology tapping into satellite imagery is revolutionizing the way countries can assess, monitor and manage their natural resources -- including tracking deforestation and desertification. FAO and Google are working together to make high-resolution satellite data an everyday tool in managing the world’s natural resources in a joint effort for sustainable development.

最新出版物

01/10/2022

The Climate Risk Toolbox (CRTB) was developed to support climate-resilient project design. The tool is an open-access resource, hosted on the Hand-in-Hand Geospatial platform, allowing users to obtain a climate riskscreening in a few steps.

联系信息

[email protected]