المنصة التقنية لقياس وللحد من فقد الأغذية وهدرها

Food Loss
يتضمن هذا القسم معلومات عن الحد من الفاقد من الأغذية وقياسهما والسياسات والتدخلات والبرامج والمبادرات ذات الصلة. 

فقد الأغذية

فقد الأغذية هو الانخفاض في كمية أو جودة الطعام الناتجة عن القرارات والإجراءات التي يتخذها موردي الأغذية على طول السلسلة، باستثناء تجار التجزئة ومقدمي خدمات الأغذية والمستهلكين.

The International Food Policy Research Institute (IFPRI)

IFPRI conducts research to provide innovative, evidence-based policy solutions to enhance food security and fight poverty. One of its cutting-edge studies is the measuring of food loss and waste at all stages -- from production and post-production to processing, distribution and consumption -- in order to identify the origin and cost of food waste and loss at the local, regional and global level. IFPRI is currently working with the CGIAR Research Program on Policies, Institutions and Markets (PIM) to better understand the levels of investment required to effectively reduce post-harvest losses through infrastructure development and technology improvements combined with best practices.

مجموعة الفاعلين للحد من الفاقد من الأغذية

بوصفكم عضوًا في مجموعة الفاعلين للحد من الفاقد والمهدر من الأغذية، ستتسنى لكم إمكانية النفاذ إلى المنتدى والمشاركة في مناقشات عبر الإنترنت والتواصل مع ممارسين آخرين وتبادل المعلومات المفيدة والمحدثة وطلب الحصول عليها والمساهمة في تشكيل مجموعة على مستوى العالم تسعى إلى الحد من الفواقد الغذائية وتحقيق الأمن الغذائي.


                                                                                                                                                                           > التسجيل  > المنتدى

FLW MAC20The Meeting of Agricultural Chief Scientists-G20 food loss and waste research platform

Take part in the global research network on reduction of food losses & food waste – be part of the solution!

 

UN FSS website

 

This Platform contributes to the Food is Never Waste Coalition established as a result of the UN Food Systems Summit in September 2021