性别

故事

粮农组织在国家层级的性别平等和妇女赋权工作
24/04/2024
Senkadagala残疾儿童学校的学生在完成学校园圃的工作后开始一天的课程学习。Senkadagala学校是粮农组织在斯里兰卡开展学校园圃创业项目的400所学校之一。
13/03/2024
粮农组织牵头实施改善农业和农村统计全球战略,将理论与实践相结合,提供奖学金培养新一代农业统计师。
06/03/2024
作为萨曼达妇女合作社的一员,Çiğdem Kudret 会制作各种当地特产在线下市场和线上销售。在粮农组织的支持下,土耳其的合作社正在支持妇女创业,促进她们实现经济独立。
05/03/2024

Agrifood systems are a major employer of women globally and constitute ...

22/02/2024

Long-standing negative social norms can perpetuate Violence Against Women and Girls (VAWG) as certain harmful practices can result in the prevalence of gender-based violence (GBV). Early marriage and economic violence are two forms of GBV that are very common in rural farming communities in Sy...

21/02/2024
Soon after sunrise in Rwanda’s Ngoma District, Vestine and Jean-Claude walk from their home to their garden, holding hoes in their hands. The married couple work efficiently – and happily – side-by-side, tending to their beans and maize crops. It's a renewed partnership and a product of the Joint Programme on Rural Women's Economic Empowerment (JP RWEE) programme approach.
21/02/2024
粮农组织为尼日利亚东北部的境内流离失所妇女提供培训,以加工和推广可制作粥膳的汤姆布朗高营养粉。这种粉末由鱼、小米、大豆和花生等当地原料制成。
10/01/2024
Shaodatkhon Oripova 参与粮农组织“智慧农业奔未来”项目和“数字千村倡议”,该倡议旨在推动全球至少1000个乡村转型成为数字中心。
02/01/2024
Fatema通过粮农组织项目学会了编织金属丝网,以固定石块制成石笼,从而保护她所居住的古老村庄免受山洪暴发和土壤侵蚀。
04/12/2023
在全球各地,女性面临着各种形式的性别暴力,其中包括早婚,这剥夺了女孩接受教育和获得独立技能的机会。
21/11/2023
梅塔食品供应网络成员——费利西塔·巴尔德拉马(Felicita Valderrama)、塞尔吉奥-·莱昂(Sergio León)、莉莉娅·巴斯克斯(Lilia Vásquez)和格拉谢拉·罗哈斯(Graciela Rojas),在热闹市场上展示从当地采购的产品。梅塔食品供应网络开展工作,不仅增强了该地区妇女和青年权能,还显著提升了农户的整体生活质量。
18/05/2023
粮农组织与乌兹别克斯坦的农村妇女合作,培训其改善森林资源管理,了解她们在森林部门的权利和机会,并实现创收活动多样化。
17/05/2023

古丽哈娅·海达洛娃过去害怕蜜蜂,而现在是一名专业的养蜂人,她提取的优质蜂蜜当地闻名。

12/04/2023
在项目的带动下,Deir al-Ahmar镇的妇女纷纷开始创业,并积极参加协会的事务。
20/03/2023
对于“先行者”来说,想要采集和掌控神树带来的财富并非易事。
15/03/2023
参与FISH4ACP计划让妇女领悟了人多力量大的道理。
Ahmed El Shimy
08/03/2023
Salwa Nuseir, poultry farmer, Damas village Dakahlia Governorate, Egypt, benefitted greatly from attending the digital skills course organized by Nevin Talaat, the manager of the agricultural extension centre in Damas.
©FAO
06/03/2023
Inclusive policy and technology uptake can help meet the needs of women, youth, and marginalized groups, which is central to FAO's mandate.
06/03/2023
来自格鲁吉亚农村的马利卡·马查利卡什维利接受了粮农组织的产量提升培训,并开始用智能手机销售多余的农产品。
24/02/2023
支持农村家庭满足危机时期基本需求